12/23/2011

Képeslap helyett

Mindenkinek mást jelent a Karácsony. Van akiknek a roskadozó, terített asztalt; van akinek az ajándékokat a fa alatt; van akinek a találkozást a rokonokkal és a barátokkal. Nekem egyiket sem, de mégis mindhármat. Karácsonykor is megterítik az Úr asztalát-minden úrvacsora találkozás Jézus Krisztussal a Szentlélek által, és az úrvacsora alkalmával (is) megkapjuk a kegyelmet, amit nem érdemlünk meg. A gyülekezetben nem csak a testvérekkel, hanem magával Krisztussal találkozom-így lesz teljes az ünnep. Jézus pedig egyben az Ajándék és maga az Ajándékozó. Karácsonykor mindannyian kaptunk egy ígéretet "Immánuel: Velünk az Isten" (Mt1:23). Velem az Isten, segít az Isten. Ez az ígéret a  legnagyobb  ajándéka az idei karácsonyomnak!
Istentől gazdagon megáldott Karácsonyt kívánok mindenkinek!
Nálunk az a szokás, hogy karácsonykor mákos és diós bejgli van, és egy (max 2) másik sütemény. Idén mézeskrémest készítettem. 
tészta:
22 dkg cukor
4 dkg zsír (5 dkg vajat tettem bele)
3 ek méz (inkább 4,5-et szoktam beletenni)
1 dl tej
(most tettem bele egy pici mézes fűszerkeveréket, és 1 ek vaníliaesszenciát)
Az egészet összekeverni, és 5 percig főzni. Ha kihűlt  (kb 10-15 perc) 65 dkg lisztet (most 2/3 finomliszt, 1/3 teljes kiőrlésű rozslisztet), 2 egész tojást és 2 teáskanál szódabikarbónát kell belekeverni, 4 egyenlő részre osztani, lisztezett deszkán nyújtani és a tepsi hátulján kisütni.
krém:
1 csomag vaníliás pudingot 5 dl tejben megfőzök
1 kis Hulala kemény habnak felverve
1 ek vaníliaeszencia
pici reszelt citromhéj
Az első lapot megkenem a krém felével, a másodikat a lekvárral, a harmadikat a krém másik felével.
A tetejét be lehet vonni csokival, de én így „csupaszon” szeretem.

5 megjegyzés:

  1. Áldott, meghitt és szeretetteljes Karácsonyi ünnepeket kívánunk Nektek!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Zsuzsa! neked is nagyon boldog Karácsonyt kívánok ♥!
    A sütid fantasztikusan néz ki!!!
    (Elkérhetem a receptet :o)?)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Zsuzsa!

    Nagyon boldog, békés, meghitt karácsonyi ünnepeket kívánok sok-sok szeretettel! A süti szuperül néz ki!!! Férjem most süti a bejglit:éppen elrontotta a mákost és hisztizik a konyhában :)))) Megesszük kiskanállal is!
    Ölellek!

    VálaszTörlés
  4. Bár ilyen karácsonya lenne mindenkinek...Áldott Ünnepet!

    VálaszTörlés
  5. Áldott, békés karácsonyt, kívánok örömet, kegyelmet, reményt, Istent!

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!