1/20/2012

Kókuszos

Kicsit változtattam a recepten: 1/3 rész tk rozslisztet használtam és a cukor kb felét mézzel helyettesítettem. A tetéje eperlekvárból készítettem a szirupot (az volt otthon). Egyszerű elkészíteni, hamar megsül, jól variálható, és remek alapja lehet tortáknak is!

23 dkg finomliszt
1 csomag sütőpor (fél sütőport és 1 tk szódabikarbónát tettem bele)
1 tk vanília esszencia
4 nagyobb tojás
18 dkg cukor
2,2 dl olaj
csipetnyi só

A cukrot a tojással habosra keverem. Hozzáadom az olajat, az esszenciát. A lisztet elkeverem a sütőporral, hozzáadom a sót, majd a lisztes keveréket egy habverővel óvatosan a tojásos masszához adom. A homogén tésztát egy nagyobb, sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöm, elsimítom, majd 190 fokon tűpróbáig sütöm.
Amíg sül a tészta, addig egy forralóban 6 ek áfonyalekvár 6 ek vízzel sziruppá főzök. A kész süteményt ezzel locsolgatom, majd rögvest megszórom kókuszreszelékkel.
 

2 megjegyzés:

Minden vélemény számít!