2/20/2012

Ismeritek?


Az édeskömény (ánizskapor, olaszul: finocchio) nem túl népszerű itthon. Talán azért, az édeskömény teára emlékeztet minket, amit olyan sokszor belénk diktáltak gyerekkorunkban?! A csúcsgasztronómia sokszor használja, pl lazac klasszikus körete, de karamellizálva, salátákban, grillezve... is sok receptben szerepel. Rengeteg olasz receptet találtam hozzá (érdekelne titeket?), de a franciák is gyakran használják, a közel-keleti, az indiai konyha elképzelhetetlen nélküle, raguk, curryk és édességek jellegzetes ízét adja. Hétvégén édeskömény volt a terítéken. 
Készítettem salátát: lereszeltem az édesköményt, reszeltem mellé egy kis sárgarépát, megsóztam és önöttem rá egy pici oliva olajat.  Hihetetlenül finom lett!
Tepsis húst csináltam, semmi extra, a húst beteszem a sütőbe sütni, amikor kb félig megsült melléteszek különböző zöldségeket, a most a csirkecombok mellé krumpli és édeskömény került.  
Mennyire vagytok bevállalósok a  konyhában?

22 megjegyzés:

  1. Nálunk az édeskömény tea nagy kedvenc :o)! Máshoz még nem igazán használtam...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd fordítok recepteket, szerintem érdemes kipróbálni!

      Törlés
  2. Az édesköményt igen, de semmi ánizsosat nem szeret a család így kizárva. Valaki azt mondja meg nekem, hogy vizitormát hol lehet kapni!!! Nagyon rég ki szeretném próbálni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondd nekik azt, hogy finocchio-t esznek :-) Majd ha legközelebb készítek valamit belőle, akkor viszek neked belőle! Vizitormáról még életemben nem hallottam...:-(

      Törlés
    2. de megérzik az ánizsízt és vége...szóval reménytelen, amúgy én sem vagyok oda érte....

      Törlés
  3. No, én megokosodtam! :) Most már tudom, hogy mi is az, amiről eddig fogalmam sem volt. Köszi! Ami meg a konyhát illeti, hát én szeretek ám kísérletezgetni, kipróbálni, bevállalósan is. Az olasz receptek meg jöhetnek, érdekelnek, férjem nagy rajongója az ottani konyhának! Meg hát én is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd hozom a reciket! Én is szeretem az olasz konyhát, onnan szinte bármi jöhet (és az arab konyhát is nagyon szeretem), de itt megállt a kisérletezésem...:-)

      Törlés
  4. Édesköményt még nem ettem, nem ittam sosem, viszont húst így is szoktam sütni: csirke bármely alkatrészeiről leszedem a bőrt (elvégre fogyókúrázunk, nem? :), berakom sütőzacskóba, friss ananászt és almát teszek mellé becsukom a zacskót, 50 perc a sütőben és olyan íze lesz, hogy csak na! A gyümölccsel nagyon finom a husi :). Szoktam szeletelt disznócombot is így sütni, de felnegyedelt gombával. Ha megsült (ez kicsit hosszabb idő, mint a csirke), kiszedem a husit, a gombát összeturmixolom, teszek hozzá egy kis tejfölt, tejszínt - mikor mi van itthon - és ráöntöm a húsra. Persze mindkét hadművelet előtt a húst be is fűszerezem. Nagyon-nagyon finom, és ami nekem még fontos, hogy hihetetlenül egyszerű, mert nem szeretek sokat pepecselni a konyhában. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezek milyen jó receptek! A husi gyümölcs kombót én is szeretem, de sütőzacsiban még nem próbáltam! Egyébként azért szeretem annyira az olasz konyhát, mert az elkészítésük nem túl időigényes, cserébe nagyon finom!

      Törlés
  5. Imádom az édesköményt, eszem nyersen salátába, sülten köretnek, főve zöldségraguba, de szerintem olyan még nem nagyon volt, hogy vásárláskor meg ne kérdezze a pénztáros, mi ez / mi lesz belőle:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De szuper, hogy te is szereted:-) A zöld kis levelét (azt a kaporszerűt) beleteszik olivaolajba, és pl a roston sült halakat azzal sütik! Szerintem salátára is jó lehet ez az öntetet...

      Törlés
  6. édesköményt egy időben még vetettem is a kertben. akár bevállalósnak is nevezhetnének, szláv konyhát vezetünk, sok szlovák, ukrán és orosz és cseh ételt főzök, egyébként meg mindent megeszek, amit elém raknak (egy kivétellel: ne legyen 4-nél több lába)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azta, de jó! Nagyon szeretem a szláv, orosz, török, arab konyhát! A Nyugati mellett van egy orosz bolt, na ott minden van :-)

      Törlés
    2. én tót vagyok, a volt férjem ukrán, oroszországban (is) tanultam, az egyik barátnőm lengyel, adott volt a szláv konyha. abban a boltban orosz élelmiszereket lehet venni?

      Törlés
    3. Igen, több orosz élelmiszerbolt is van Bp-en, pl. a Podmaniczky utcában van egy szláv bolt, ahol van igazi orosz fekete kenyér, meg olyan orosz lazac (tudod az a különösen zsíros), orosz túrórudi...stb. pl., www.cmak.hu, de régebben az Auchanban volt orosz üzlet a soron (nem járok nagybótba csak ritkán), lehet, h még ma is megvan az a bolt!

      Törlés
  7. Vmiért néha eltűnnek a kommentjeim. :(

    A vizitorma nagyon finom, az ázsia boltban kapható a Vámház körúton.

    Engem nagyon érdekelnének a receptek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh, köszönöm, motymoty! Akkor majd benézek oda. Van egy vizitorma leves receptem, amit hosszú évek óta szeretnék kipróbálni.

      Törlés
    2. Jól hangzik. Eddig még csak nyersen ettem.

      Törlés
    3. Arra gondolsz, ami a Csarnok alagsorában van? Recepteket ma este fordítok!

      Törlés
    4. De jó! Már nem ott van, a vasedény helyére költözött.

      Törlés
  8. Nagyon szeretem, de évek óta nem ettem. Néha a Sparban horror áron lehet venni (1 db 700 Ft), ha sikerül a kertben, akkor eszem, sütve és nyersen salátába.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-( A Fehérvári úti piacon, ami az általam ismert összes piac közül a legdrágább, 1 db 300 Ft volt (kilóra ment, de nem emlékszem mennyi volt kilója). Ha legközelebb jössz Bp-re, összekötjük egy piacozással :-D

      Törlés

Minden vélemény számít!