4/18/2012

Ajándékba

horgoltam ezt a sapkát Jázminnak, aki 1,5 éves. Pont jó lett rá, gyönyörű kék szemét kiemeli ez a sapka.  A sapka a szokásos módon készült: 6 láncszemet hamispálcával körré zártam, 3 lsz-et horgoltam magasításnak és 11 egyráhajtásos pálcát horgoltam a körbe, amit kispálcával zártam össze. Utána a szokásos módon szaporítottam: két pálcát horgoltam minden szem közé (24 szem); majd minden harmadik szembe szaporítottam (36)
. Ezt a logikát folytatva (48, 60) szaporítottam amíg elértem a kellő szélességet. Nem akartam a végén fogyasztani (szinte nem is fordult be a sapka), ekkor kisebb tűre váltottam és félráhatásos pálcával horgoltam 2 kört, majd 2 kört horgoltam kispálcákkal.  Egyszerű szegéllyel díszítettem, 3 lánszemet horgoltam, majd egy szemet kihagytam és beleöltöttem a két kispálca közé. Majdnem 1 gombóc fonalat használtam fel.

Tű: 4 és 3,5
Méret: 47 cm a kerülete, a magassága 16 cm
Minta: saját
Virág (3,5-es tűvel): Ninuskától

4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett a sapka!!! Igazi kislányos, főleg a virággal :o)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kislánynak gyönyörű kék a szeme, és vörös a haja. Igazi nőci, édesen illegeti-billegeti magát! Kicsit nagy lett a sapi (44-45 cm-es a fejkörmérete), de sebaj, ősszel is jó lesz :-)

      Törlés
  2. Szép is, hasznos is! Hurrá és hajrááá horgolás! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Bokros teendőim miatt (tegnap fogászaton voltam - utoljára, yuppi) még nem tudtam elkezdeni a hajpántokat, pedig nagyon szeretnék magamnak is egyet, köszi a szuper leírást!

      Törlés

Minden vélemény számít!