1/17/2013

Tudomány

Egész évben kézimunkázok, de év végi mérleget nem mertem készíteni.... Teljes állású munka, plusz az utazások, háztartás és az egyéb dolgok mellett nem tudok sokat kézimunkázni. Bánatomat a kötős-horgolós csoportba kiírtam az üzenőfalra, annyira aranyos-kedves-vicces hozzászólások jöttek, megosztom veletek:-)
Bontásból kandidálok, disszertációm címe: Egy vagy két tűvel és fonallal végzett cselekvés lehetséges esztétikai, méretezésbeli, tű-fonal-minta nem megfelelő kiválasztásának problémái
- Szívesen besegítek benne, ha gondolod, pl a "hogyan ne szaporítsunk" fejezettel  :-)
- Csatlakozom, pl. a "próbakötésnek tetszett, de a félkész darab mégsem az igazi" problematikájával
- Ó én leszek a társszerződ :-) Kandidálhatnék én is  :-)
- A mű alcíme lehetne: "... avagy hogyan kössünk visszafelé?" 
- Alcímnek javaslat: fonal, amely hónapokig kitart :-)
- Sajnos ismerős. Időnként hiába tervezem meg, minden jó, de a kész mű számomra elfogadhatatlan,na olyankor jön a "húzzuk le" program és percek alatt elemeire szedem akár több napos munkámat is :-) Na a párom ilyenkor szokott kiakadni :-) 
- Ez csupán a fenntarthatóságról szól. Nem kell újabb és újabb gyapotültetvényeket és bambuszerdőket kivágni az új fonalért. Egy gombolyag fonal kitarthat akár életünk végéig is. 
- Na ja,mert amíg az a bizonyos fonalat formába nem öntöm addig piszkál.Így akár napokig küzdünk egymással:)) 

Január 15. Kötöttem magic loop technikával csupa csavart mintával egy nesszeszert magamnak,  ami nem nem tetszett, lebontottam. A bontott fonalból újszülött sapkát horgoltam, de a 2/3-nál vettem észre (amikor elfogyott a fonal), hogy a sapka 1-2 éves gyereknek való, szóval vagy lebontom a sapkát, vagy veszek hozzá fonalat. Úgy döntöttem, varrni fogok...hátha ott nagyobb lesz a sikerélmény.

4 megjegyzés:

  1. Én tavaly kötöttem két sálat, azzal erre az évtizedre már letudtam a kötést. :D Nagyon jókat derültem a hozzászólásokon, köszi, hogy megosztottad velünk!

    VálaszTörlés
  2. Szeretnék valami érdekeset, jópofát, vígasztalót, mellédállót írni, de a fentiek... Most mit mondjak? :-)))
    Jó társaságban vagy!

    VálaszTörlés
  3. :))))
    Bátorság! Mindenki így csinálja, csak nem mindenki vallja be -szerintem :)))
    Egyébként varrást bontani sokkal rosszabb, a fonalat kötés, horgolás után egyszerűen csak húzni kell :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Palkó, van olyan, aki 50!!! kendőt kötött-horgolt tavaly. Persze azt nem tudom, h ezek a kendők mekkorák (lehet, h inkább csak sálacskák), olyan munkája van-e amihez utaznia kell... de ez akkor is heti 1 kötemény-horgolmány. Számomra ez sokkoló, nem elég hogy lassan horgolok/kötök, kb 10x visszabontom, minden dolog amit készítek, beláthatalanul végződik. Nagy valószínűséggel mivel mindenki rengeteget bont, tervez...ezért olyan drága minden kézzel készített tárgy.

      Törlés

Minden vélemény számít!