8/24/2013

Vasárnapi piknik

A héten szétestem...és totál időzavarba is kerültem. Elfelejtettem, hogy egyik legkedvesebb barátnőmnek ma lesz a 30.! szülinapja, meglepetésbuli és házavató egyben,  ottalvós, bográcsozós, ökofalus. Jó lesz, előre tudom.
Ajándékul testápolót készítettem, kakaóvajjal (60 ml), mandulaolajjal (30 ml), avokádóolajjal (30 ml), mandarin-és jázminillóolajjal (15-15 csepp). Nekem is maradt egy kevéske. Hamarosan készítem az utánpótlást, mert annyira jó. Nyár elején vettem magamnak Tündérviolától egy csodaszép türkiz nyakláncot, még nem sikerült felvennem (mindig itt hagytam az irodában :-( ), most azt is a csomagba tettem. Jobb sorsra érdemes a nyaklánc, mint itt álljon az íróasztalomon.

A diéta ezerrel robog, tömöm Norbi zsebét :-) Amíg el nem érem a kívánt méretet, nem sajnálom a pénzt a drágább reggelikért. A kedvencem a briós, azt nagyon eltalálták, felváltva fánkot és brióst szoktam reggelizni. Akik nem fogyókúráznak, azoknak mutatok egy spanyol brióst, mallorcai specialitás, a neve Ensaimadas :-)

És íme a recept, Jade konyhájáról kimásolva, az eredeti recept innen van:
  • 50 dkg jó minőségű liszt (BL 80)
  • 7 dkg cukor
  • 1/2 tk tengeri só
  • 4 dkg friss élesztő - én (kisebb méretű) csapott evőkanálnyi instant élesztőt használtam
  • 2-2,5 dl langyos tej
  • 2 tojás
  • 2 k olivaolaj
Ezenkívül:
  • 15 dkg sótlan sertés zsír - én vajat használtam - a kenéshez
  • porcukor meghintéshez
Az élesztőt felfuttatjuk a cukrozott, langyos tejben (2 dl) és a többi hozzávalóval lágy kalácstésztát dagasztunk. Ha túl ragacsos a tészta, adunk hozzá még kevés lisztet, ha túl kemény, tejjel lágyítjuk. Letakarva duplájára kelesztjük. 10 egyforma darabra osztjuk és zsömlékre formázzuk őket, majd letakarva újra kelesztjük kb. fél órát. Ezután lisztezett felületen kinyújtjuk ovális alakúra (20x30) és megkenjük a puha zsírral/ vajjal. Feltekerjük sorban mindet, majd hosszában kissé megnyújtva csigába csavarjuk és sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk. Újból lekenjük őket vajjal, majd letakarva kelesztjük.
Az eredeti recept szerint másnapig kellene keleszteni. Én bő fél órát kelesztettem, amíg újra duplájára keltek és 13 perc alatt kisültek a 200 fokra előmelegített sütőben.

2 megjegyzés:

  1. Szeretettel ajánlom barátnőm oldalát, ahol remek dolgokat lehet találni. Én nagyon szeretem. Férj és én is 10 kg-ot fogytunk. http://www.szoojudit.hu/
    Nem mindig mindent az ő receptjei szerint, mert mindenkinek ki kell alakítani a sajátját, de sokat segített. Szurkolok!

    VálaszTörlés
  2. Hajrá!!!
    A testápoló pedig nagyon jól hangzik... :)

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!