9/06/2013

Vasárnapi piknik

Ősszel különösen jól esnek a meleg levesek, melyek plusz ízt visznek a mindennapokba (és amíg főnek, melegítik a lakást :-) ).
A sütőtök krémleves már itthon igen népszerű. Egy orosz (?) blogon találtam képes recit, szalonnával még sosem készítettem sütőtök levest, mindenképpen ki próbálom valamelyik nap.

Tegnap a kötős lányokkal a levesekről beszélgettünk a fb-on, Kata említette, hogy szereti a sárgarépa levest. Olyan lelkesen beszélt róla, hogy ma a kedvenc olasz blogomon kerestem és találtam egy jó kis receptet, ezt megfőzöm a hétvégén :-)
Hozzávalók:
1 liter húsleves (hiányában jó a víz is)
1 kg sárgarépa
1 hagyma
friss gyömbér
chili por (nálam ez kimarad)
koriander 
olaj
Egy magas oldalú serpenyőben két evőkanál olajon az apróra vágott hagymát és a gyömbért megpirítjuk. Hozzáadjuk a szeletekre vágott sárgarépát, hozzáöntjük a húslevest, és kb 15-20 perc alatt puhára főzzük. Pürésítsük a keveréket botmixerrel, öntsük vissza a serpenyőbe, sózzuk ízlés szerint. Tálalás előtt az asztalnál, adjunk hozzá néhány szem koriandert és egy csipet borsot.

3 megjegyzés:

  1. Egyik jobban hangzik, mint a másik... s minő véletlen: én is kaptam a héten egy sárgarépa-leves-receptet :) Én meg azt fogom kipróbálni :) Kicsit más,. mint a Tiéd... ha sikerül, és jó lesz, nyilvánosságra hozom :)))
    Jó hétvégét!!!

    VálaszTörlés
  2. Akkor hét elején összevetjük a tapasztalatainkat :-D Szép hétvégét!

    VálaszTörlés
  3. Én pedig egy korábbi bejegyzésed hatására zakuszkát készítettem tegnap, na nem irdatlan mennyiségben, de 4 fél literes üvegecske megtelt, ami pedig kimaradt, azt hamar elkenegették a fiúk! Mennyei lett, lehet, hogy még fogok többet is készíteni! Köszi a tippet!

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!