4/11/2014

Áldalak búval, vigalomma

109 évvel ezelőtt ezen a napon* született József Attila. Születésnapja 1964 óta a magyar költészet napja. Melyik a kedvenc versetek tőle?

 Áldalak búval, vigalommal,
féltelek szeretnivalómmal,
őrízlek kérő tenyerekkel:
búzaföldekkel, fellegekkel.
Topogásod muzsikás romlás,
falam ellened örök omlás,
düledék árnyán ringatózom,
leheletedbe burkolózom.
Mindegy, szeretsz-e, nem szeretsz-e,
szívemhez szívvel keveredsz-e,
látlak, hallak és énekellek,
Istenek téged felellek.
Hajnalban nyujtózik az erdő,
ezer ölelő karja megnő,
az égről a fényt leszakítja,
szerelmes szívére borítja. 


* Nagypapám pedig 108 évvel ezelőtt született ezen a napon. 

Legyen szép hétvégétek!

4 megjegyzés:

  1. József Attila: Mama először ez, bármikor.
    A második, ami most eszembe jutott: A hetedik
    A harmadik pedig: Betlehemi királyok

    VálaszTörlés
  2. Nekem az Eszmélet vezeti a listámat. Eszméletlenül jó!
    Morzsolgatom magamban, és amikor a kerítésnél állva el-elnézem... akkor leesik néhány szem.

    VálaszTörlés
  3. Most éppen az Óda, mert tavasz van. :-))

    VálaszTörlés
  4. AKKOR

    És akkor zuhogott, csattogott, villámlott
    S akkor kerültem messze szobámat
    És akkor őrjöngtem, szidtam a világot
    S akkor tiport legjobban a Bánat.

    S akkor imádkoztam, követeltem, kértem
    És akkor sírtam szívből igazán
    S akkor bánó szívvel meggyóntam, megtértem,
    Mert akkor halt meg egy lány, egy leány.

    1921. szeptember 24.

    Az egyik legjobb barátnőm 1994. december 2-án a szajoli vonatszerencsétlenségben halt meg.
    Nekem mindig csak ez az egy vers jut eszembe, amikor József Attiláról van szó.

    VálaszTörlés

Minden vélemény számít!